Niedziałająca karta SIM w iPhone to jeden z częstszych problemów z jakimi borykają się posiadacze tych urządzeń. Wielu z nich szuka rozwiązania w sieci mając nadzieję na szybkie i łatwe rozwiązanie tej kwestii. Niestety okazuje się, że w wielu przypadkach jedyną pomocą jest serwis Apple.  

Czemu karta SIM w iPhone nie działa? 

Powodów, przez które telefon Apple nie odczytuje karty SIM i wyświetla błąd “Nieprawidłowy SIM” lub “Brak SIM” może być przynajmniej kilka. Najprostszym jest nieprawidłowe umieszczenie karty w urządzeniu. Czasem karta może minimalnie obluzować się w kieszeni między innymi przy upadku telefonu – wystarczy wtedy wyjąć ją i umieścić ponownie. 

Drugą możliwością jest zwyczajne uszkodzenie samej karty SIM. Aby to wykluczyć wystarczy wykorzystać inną, działającą kartę.  

To są jednak dwa najprostsze powody, na które liczy każdy borykający się z problemem nieodczytywania karty SIM przez iPhone. Niestety bardzo często zdarza się, że problem leży nieco głębiej – na przykład w systemie operacyjnym. Pechowa aktualizacja iOS jest w stanie sprawić, że oprogramowanie telefonu nie potrafi odczytać informacji z karty pomimo, że technicznie wszystko jest okej. W tym wypadku problem rozwiązuje na ogół aktualizacja systemu. Apple nie chce poważnych strat wizerunkowych i stara się w miarę ekspresowo wypuścić łatkę, jeśli taka sytaucja ma miejsce. Oczywiście dla pewności nawet w przypadku problemów na poziomie software można odesłać telefon, aby zajął się nim serwis iPhone. 

Najbardziej uciążliwym i kosztownym, a jednocześnie często występującym problemem jest… uszkodzenie fizyczne urządzenia.  

iPhone nie czyta karty SIM – kiedy pozostaje tylko serwis Apple

Istnieje możliwość, że uszkodzenie dotyczy samego slotu na kartę SIM. Jest to jednak bardzo mało prawdopodobne. Najczęściej powodem, przez który iPhone nie widzi SIM jest uszkodzony baseband. Jest to moduł na płycie głównej odpowiedzialny za wykrywanie przez modem różnych częstotliwości sieci komórkowej. Problem z basebandem jest dość powszechny.  

Uszkodzony baseband w iPhone 

Niestety okazuje się, że baseband jest elementem na stałe umocowanym na płycie głównej. Z tego względu możliwości naprawy zaczynają i kończą się na wymianie płyty. Jeżeli nasz iPhone ciągle jest na gwarancji nie powinniśmy się martwić o koszty – w zdecydowanej większości przypadków uszkodzenie to jest uznawane przez serwis Apple za wadę fabryczną. W takim wypadku musimy jedynie zadbać o kopię zapasową plików. 

A jeśli urządzenie straciło gwarancję? Wtedy pozostaje nam pogwarancyjny serwis iPhone. Niestety wymiana płyty głównej może być kosztowna i w przypadku starszych modeli iPhone zwyczajnie nieopłacalna. Wtedy warto zastanowić się nad wymianą smartfona – chociażby na ten sam, w pełni sprawny model z drugiej ręki.