Mateusz Koza
Apple Master.
Nie istnieje problem ze sprzętem Apple,
z którym nie byłby w stanie sobie poradzić.
Kapitan serwisu w Katowicach.

Twój iPhone nie łączy się z komputerem, a chcesz zrobić kopię zapasową ważnych plików – utworów, zdjęć lub kontaktów? Najważniejsze, by znaleźć przyczynę. Problem może leżeć po stronie obu urządzeń, a także kabla USB. W zależności od tego, jak jest poważny, możesz rozwiązać go samodzielnie lub oddać sprzęt w ręce specjalistów. W artykule podpowiadamy, co zrobić, kiedy iPhone nie chce połączyć się z komputerem.

Dlaczego iPhone nie chce się połączyć z komputerem?

Większość z nas – użytkowników Apple, synchronizuje materiały między urządzeniami za pomocą iCloud. Alternatywą jest podłączenie iPhone`a do komputera za pomocą kabla USB. Dzięki tej czynności możesz:

  • skonfigurować telefon po raz pierwszy,
  • przesyłać pliki między urządzeniami,
  • wymazać zawartość Jabłka, na przykład kiedy planujesz je sprzedać,
  • zaktualizować telefon.

Co, jeśli iPhone nie łączy się z komputerem? Przyczyną może być problem z jednym z urządzeń. Jeśli ponowne uruchomienie komputera ani smartfona nie pomogło, konieczna będzie dokładniejsza diagnostyka. Poniżej przedstawiamy najważniejsze kroki, które możesz wykonać, zanim oddasz telefon do serwisu.

Jeśli Twój iPhone nie działa tak, jak oczekujesz, dotknęła go awaria lub zwyczajnie potrzebujesz wsparcia, skorzystaj z poniższych opcji:

Sprawdź stan komputera

Problem z podłączeniem iPhone`a często leży po stronie komputera. Nie zawsze oznacza to poważną usterkę czy konieczność oddania sprzętu do naprawy. Zacznij od kilku prostych czynności:

  • uruchom ponownie komputer,
  • odłącz wszystkie akcesoria USB poza telefonem – sprawdź, czy problem występuje również po podłączeniu go do innych portów,
  • zaktualizuj oprogramowanie na komputerze,
  • jeśli korzystasz z iTunes – upewnij się, że masz najnowszą wersję aplikacji.

Powyższe kroki powinny rozwiązać problem. iPhone nadal nie chce połączyć się z komputerem? Sprawdź, czy możesz podłączyć Jabłko do innego urządzenia z systemem iOS lub Windows. Jeśli inny sprzęt nie będzie miał problemu z wykryciem iPhone`a, zgłoś się ze swoim komputerem do serwisu.

Co zrobić, jeśli żaden komputer nie widzi Twojego smartfona?

Zmień kabel USB

Kabel do ładowania z czasem może przestać działać poprawnie. Wynika to z dużej eksploatacji i uszkodzeń mechanicznych, o które nie trudno podczas codziennego użytkowania. Jak sprawdzić, czy to właśnie on powoduje problemy?

Sprawdź stan używanego kabla – być może przypadkowe szarpnięcie lub zabrudzenie spowodowało, że przestał łączyć. Na szczęście łatwo się o tym przekonać. Użyj innego kabla – na przykład znajomych – i sprawdź, czy iPhone dalej nie łączy się z komputerem.

Upewnij się, że iPhone jest sprawny

Jeśli zarówno komputer, jak i kabel działają poprawnie, problem może dotyczyć samego telefonu. Warto zacząć od najbardziej podstawowych czynności. Zaktualizuj oprogramowanie i uruchom ponownie swoje urządzenie. Jeśli to nie zadziała, Twoje Jabłko prawdopodobnie jest uszkodzone. W takiej sytuacji najlepiej zgłosić się do serwisu, który przeprowadzi dokładną diagnozę problemu. Może się okazać, że Twój iPhone ma:

  • zabrudzone lub uszkodzone gniazdo ładowania,
  • problemy z oprogramowaniem.

W obu przypadkach nie warto podejmować działań samodzielnie – usterka może się pogłębić. Wybierz serwis Apple, który sprawdzi, dlaczego iPhone nie chce się połączyć z komputerem i zadba o bezpieczną naprawę Twojego Jabłka.

iPhone nie łączy się z komputerem – podsumowanie

Jeśli Twój iPhone nie chce się połączyć z komputerem, sprawdź, który element za to odpowiada: smartfon, komputer czy kabel USB. Często wystarczy uruchomić urządzenie ponownie, zaktualizować oprogramowanie lub kupić nowe akcesoria. Problem z podłączeniem telefonu może jednak wynikać z poważnych usterek, takich jak uszkodzenie gniazda ładowania. W takiej sytuacji konieczny jest serwis iPhone w profesjonalnym serwisie. Warto zaufać specjalistom!