Twój iPhone nie łączy się z komputerem, a chcesz zrobić kopię zapasową ważnych plików – utworów, zdjęć lub kontaktów? Najważniejsze, by znaleźć przyczynę. Problem może leżeć po stronie obu urządzeń, a także kabla USB. W zależności od tego, jak jest poważny, możesz rozwiązać go samodzielnie lub oddać sprzęt w ręce specjalistów. W artykule podpowiadamy, co zrobić, kiedy iPhone nie chce połączyć się z komputerem.

Dlaczego iPhone nie chce się połączyć z komputerem?

Większość z nas – użytkowników Apple, synchronizuje materiały między urządzeniami za pomocą iCloud. Alternatywą jest podłączenie iPhone`a do komputera za pomocą kabla USB. Dzięki tej czynności możesz:

  • skonfigurować telefon po raz pierwszy,
  • przesyłać pliki między urządzeniami,
  • wymazać zawartość Jabłka, na przykład kiedy planujesz je sprzedać,
  • zaktualizować telefon.

Co, jeśli iPhone nie łączy się z komputerem? Przyczyną może być problem z jednym z urządzeń. Jeśli ponowne uruchomienie komputera ani smartfona nie pomogło, konieczna będzie dokładniejsza diagnostyka. Poniżej przedstawiamy najważniejsze kroki, które możesz wykonać, zanim oddasz telefon do serwisu.

Sprawdź stan komputera

Problem z podłączeniem iPhone`a często leży po stronie komputera. Nie zawsze oznacza to poważną usterkę czy konieczność oddania sprzętu do naprawy. Zacznij od kilku prostych czynności:

  • uruchom ponownie komputer,
  • odłącz wszystkie akcesoria USB poza telefonem – sprawdź, czy problem występuje również po podłączeniu go do innych portów,
  • zaktualizuj oprogramowanie na komputerze,
  • jeśli korzystasz z iTunes – upewnij się, że masz najnowszą wersję aplikacji.

Powyższe kroki powinny rozwiązać problem. iPhone nadal nie chce połączyć się z komputerem? Sprawdź, czy możesz podłączyć Jabłko do innego urządzenia z systemem iOS lub Windows. Jeśli inny sprzęt nie będzie miał problemu z wykryciem iPhone`a, zgłoś się ze swoim komputerem do serwisu.

Co zrobić, jeśli żaden komputer nie widzi Twojego smartfona?

Zmień kabel USB

Kabel do ładowania z czasem może przestać działać poprawnie. Wynika to z dużej eksploatacji i uszkodzeń mechanicznych, o które nie trudno podczas codziennego użytkowania. Jak sprawdzić, czy to właśnie on powoduje problemy?

Sprawdź stan używanego kabla – być może przypadkowe szarpnięcie lub zabrudzenie spowodowało, że przestał łączyć. Na szczęście łatwo się o tym przekonać. Użyj innego kabla – na przykład znajomych – i sprawdź, czy iPhone dalej nie łączy się z komputerem.

Upewnij się, że iPhone jest sprawny

Jeśli zarówno komputer, jak i kabel działają poprawnie, problem może dotyczyć samego telefonu. Warto zacząć od najbardziej podstawowych czynności. Zaktualizuj oprogramowanie i uruchom ponownie swoje urządzenie. Jeśli to nie zadziała, Twoje Jabłko prawdopodobnie jest uszkodzone. W takiej sytuacji najlepiej zgłosić się do serwisu, który przeprowadzi dokładną diagnozę problemu. Może się okazać, że Twój iPhone ma:

  • zabrudzone lub uszkodzone gniazdo ładowania,
  • problemy z oprogramowaniem.

W obu przypadkach nie warto podejmować działań samodzielnie – usterka może się pogłębić. Wybierz serwis Apple, który sprawdzi, dlaczego iPhone nie chce się połączyć z komputerem i zadba o bezpieczną naprawę Twojego Jabłka.

iPhone nie łączy się z komputerem – podsumowanie

Jeśli Twój iPhone nie chce się połączyć z komputerem, sprawdź, który element za to odpowiada: smartfon, komputer czy kabel USB. Często wystarczy uruchomić urządzenie ponownie, zaktualizować oprogramowanie lub kupić nowe akcesoria. Problem z podłączeniem telefonu może jednak wynikać z poważnych usterek, takich jak uszkodzenie gniazda ładowania. W takiej sytuacji konieczna jest naprawa iPhone w profesjonalnym serwisie. Warto zaufać specjalistom!