Twój iPhone nie łączy się z wi-fi, mimo że wcześniej Internet działał bez zarzutu? Problem może wynikać z wielu przyczyn, między innymi zakłóceń sieci, awarii routera lub błędnych ustawień smartfona. Zdarza się też, że urządzenia Apple nie łączą się z Internetem w wyniku poważnego uszkodzenia mechanicznego. Podpowiadamy, co zrobić w takiej sytuacji i jak szybko odzyskać dostęp do sieci wi-fi.

Co zrobić, kiedy iPhone nie łączy się z wi-fi?

Brak możliwości nawiązania połączenia z wi-fi nie zawsze oznacza poważne problemy z iPhonem. Najczęściej wystarczy wykonać kilka prostych czynności, dzięki którym odzyskasz dostęp do Internetu. Od czego zacząć? Przede wszystkim upewnij się, że znajdujesz się w odpowiedniej odległości od routera, urządzenie jest włączone i działa prawidłowo. Sprawdź podłączenie kabli i na wszelki wypadek zresetuj sprzęt. Możliwe, że po kilku minutach oczekiwania zapomnisz o problemach z siecią.

Jeśli uznasz, że router działa bez zarzutu, a iPhone wciąż nie będzie łączył się z wi-fi, wykonaj poniższe czynności.

Sprawdź, czy wi-fi działa na innych urządzeniach

Jeśli sieć bezprzewodowa nie działa również na Twoim iPadzie lub laptopie, problem może leżeć po stronie dostawcy Internetu. Skontaktuj się z nim, aby upewnić się, że w okolicy nie doszło do awarii.

Zrestartuj iPhone`a

Najprostsze rozwiązania często są najskuteczniejsze. Jeśli iPhone nie łączy się z wi-fi, ale Internet działa bez zarzutu na innych urządzeniach, zapomnij sieć i zrestartuj smartfona. Po ponownym uruchomieniu sprawdź, czy uda Ci się nawiązać połączenie z Internetem. Jeśli problem nie zniknął, przejdź do kolejnych kroków.

Wejdź w ustawienia

Otwórz ustawienia iPhone`a i wykonaj następujące czynności:

  • upewnij się, że funkcja wi-fi nie została przypadkowo wyłączona,
  • wybierz sieć, z którą chcesz się połączyć i w razie potrzeby wpisz hasło,
  • sprawdź, czy opcja „Przyłączaj automatycznie” jest włączona.

Jeśli zmiana ustawień okaże się skuteczna, obok nazwy sieci zobaczysz niebieski symbol informujący o udanym połączeniu. Co zrobić, kiedy iPhone łączy się z wi-fi, ale nie ma Internetu? Jeśli system iOS wykryje problem z siecią, pod jej nazwą wyświetli się odpowiedni alert, na przykład „Brak połączenia z Internetem”. Kliknij nazwę sieci bezprzewodowej, by uzyskać więcej informacji na temat problemu z połączeniem. Znajdziesz tam między innymi link do zalecanych ustawień routerów i punktów dostępu wi-fi dla urządzeń Apple.

Wyzeruj ustawienia sieciowe

W tym celu otwórz Ustawienia, następnie wejdź w Ogólne i stuknij Przenieś zawartość lub wyzeruj. Po kliknięciu opcji Wyzeruj zaznacz Ustawienia sieciowe.

Wyzerowanie ustawień sieciowych spowoduje, że utracisz wszystkie hasła do sieci bezprzewodowych i ustawienia związane z Internetem, w tym sieciami VPN. Czynność jest jednak bardzo skuteczna w przypadku problemów z połączeniem z wi-fi.

iPhone nie łączy się z wi-fi w wyniku uszkodzenia? Oddaj go do serwisu

Jeśli brak dostępu do wi-fi nie leży po stronie routera ani dostawcy Internetu, a wyzerowanie ustawień sieciowych nie przyniosło oczekiwanego efektu, możliwe, że iPhone uległ poważnej usterce. Zalanie czy upadek z dużej wysokości może doprowadzić na przykład do uszkodzenia modułu wi-fi, którego nie będziesz w stanie naprawić samodzielnie. Zdarza się, że problemy z Internetem wynikają też z błędów w systemie iOS. Co zrobić w takiej sytuacji? Zdecydowanie nie próbuj działać na własną rękę.

Jeśli Twoje Jabłko nie łączy się z wi-fi lub nie pokazuje żadnych dostępnych sieci, znajdź sprawdzony serwis Apple, który wykona dokładną diagnozę usterki. Naprawa iPhone pod okiem specjalistów to najlepsze rozwiązanie problemów, które wynikają z poważnych uszkodzeń lub błędów systemowych.

iPhone nie łączy się z Internetem – podsumowanie

Brak połączenia z siecią wi-fi w smartfonach Apple to częsty problem, który zazwyczaj udaje się naprawić samodzielnie w kilku prostych krokach. Warto zacząć od zrestartowania routera, a następnie iPhone`a. Jeśli problem nie zniknie, sprawdź ustawienia wi-fi, a w razie konieczności wyzeruj ustawienia sieciowe. Sytuacja jest bardziej skomplikowana, jeśli Twój smartfon uległ w ostatnim czasie uszkodzeniu mechanicznemu. Wtedy warto oddać iPhone`a w ręce serwisantów sprzętu Apple, którzy sprawdzą, czy nie doszło do poważnej usterki i ustalą plan naprawy.