Marcin Podobiński iHospital serwis Apple

Marcin Podobiński
Apple Guru. Założyciel iHospital.
Absolutny fan designu i możliwości,
jakie dają urządzenia Apple.

Twój iPad znów się zawiesił? Czas w końcu rozpoznać przyczynę tego problemu. A może być ich wiele. Niewielka pojemność pamięci RAM, zabrudzenia ekranu czy brak aktualizacji systemowych – to tylko kilka z nich. Jak sobie poradzić z tym samodzielnie, a kiedy zgłosić się do serwisu? Co zrobić, jeśli iPad się zawiesił?

Dlaczego iPad może się zawieszać?

Nie da się ukryć, że tablet iPad od Apple to zaawansowane urządzenie z systemem operacyjnym iOS, łączące w sobie funkcję przenośnego komputera i telefonu komputerowego. iPad wykorzystuje technologię wielokrotnego dotyku Muti-Touch. Sprzęt rejestruje dotyk na wyświetlaczu z wielu miejsc jednocześnie, działając na podstawie tzw. techniki pojemnościowej. Choć jest to nowoczesne rozwiązanie, może czasem powodować, że iPad się zawiesza. Problemy mogą leżeć również po innej stronie, o czym poniżej.

Jeśli Twój iPhone nie działa tak, jak oczekujesz, dotknęła go awaria lub zwyczajnie potrzebujesz wsparcia, skorzystaj z poniższych opcji:

Co można zrobić, jeśli iPad się zawiesi?

Oto kilka sposobów na to, jak można rozwiązać problem zawieszającego się iPada.

  • Podłącz iPad do ładowarki i go naładuj – zwykle wystarczy standardowe naładowanie urządzenia (, szczególnie kiedy wskazuje niski poziom baterii). Podłącz iPada do ładowarki i poczekaj ok. godzinę, aż się skoryguje.
  • Uruchom ponownie – najczęściej pomaga ponowne uruchomienie urządzenia, które można wykonać nawet wtedy, gdy ekran jest czarny i nie reaguje. Pamiętaj, że ponowne uruchomienie nie jest przywróceniem iPada do stanu fabrycznego, a więc nie powinieneś stracić znajdujących się na nim danych.
  • Sprawdź zainstalowane aplikacje – zwróć uwagę na zainstalowane przez Ciebie aplikacje. Być może problem rozpoczął się po zainstalowaniu jednej z nich? Jeśli tak, spróbuj zatrzymać jej działanie lub całkowicie usuń ją z urządzenia.
  • Sprawdź dostępną pamięć RAM – iPad często zawiesza się, gdy kończy się pamięć RAM. Jeśli zostało jej niewiele, spróbuj usunąć z iPada niepotrzebne aplikacje, szczególnie te, z których nie korzystasz.
  • Sprawdź aktualizacje systemowe – IOS systematycznie wprowadza nowe aktualizacje do zainstalowania, niwelujące błędy w systemie operacyjnym. Brak ich instalacji może wiązać się z zawieszaniem się iPada. Postaraj się uzyskać dostęp do ustawień sprzętu i zainstalować najnowsze zmiany.
  • Wyczyść swojego iPada suchą szmatką – zabrudzony iPad czasem powoduje, że znajdujące się na nich substancje „zamrażają” jego ekran. Upewnij się również, czy nie dostała się do niego woda – ściągnij folie ochronne i etui. Wyczyść go miękką ściereczką z mikrofibry. Możesz użyć też specjalnego płynu do czyszczenia ekranów.
  • Przywróć ustawienia domyślne – jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie pomoże, ostatecznie przywrócić swój iPad do ustawień fabrycznych.

Udaj się do profesjonalnego serwisu iPad

Jeśli Twój iPad systematycznie się zawiesza, ekran nie reaguje na dotyk lub pozostaje czarny, a sam nie jesteś w stanie rozwiązać tego problemu, być może będzie potrzebna fachowa naprawa iPad. Zgłoś się do iHospital, profesjonalnego serwisu sprzętu Apple, w którym specjaliści bezpłatnie zdiagnozują urządzenie oraz spróbują naprawić Twój iPad jak najszybciej. Tak, byś mógł na nowo cieszyć się jego niezawodnością!