Twój iPad nie włącza się, a Ty nie masz pomysłu dlaczego? Bez obaw, sprzęty Apple, choć są bardzo dobrze zaprojektowane, również mają swoje słabości. Zwłaszcza gdy korzystasz z nich od dłuższego czasu. Zatem co zrobić, kiedy Twój iPad nie chce się włączyć?

iPad – przycisk zasilania nie działa

Przycisk zasilania jest istotną częścią iPada, dzięki której przede wszystkim możesz go włączyć, wyłączyć czy wykonać twardy reset. Jeśli nie reaguje na próby włączenia, być może sam uległ zepsuciu, dostały się pod niego zanieczyszczenia blokujące włącznik, rozładowała się bateria lub wystąpiły problemy z oprogramowaniem sprzętu.

Dlaczego mój iPad nie włącza się?

Kiedy przycisk zasilania nie reaguje na próby uruchomienia, zwykle najczęstszą przyczyną jest po prostu rozładowana bateria. iPad pobiera energię również w trybie uśpienia. Może się też przegrzać w wyniku skumulowania wielu procesów (np. jednoczesnego działania w tle aplikacji, pobierania WiFi i odtwarzania muzyki przez Bluetooth) lub po nadmiernym i długotrwałym wystawieniu go na słońce. Podłącz go do sprawnej ładowarki i czekaj aż się włączy. Po podłączeniu do ładowania na ekranie powinien pojawić się widok baterii z czerwonym paskiem, a iPad uruchomić już po naładowaniu ok. 5% baterii. Jeśli jednak to nie zadziała, trzeba skorzystać z innych sposobów.

Co należy sprawdzić?

Jeśli Twój iPad nie chce się włączyć mimo podłączenia go do ładowania, warto spróbować innych rozwiązań na znalezienie problemu. Oto one.

  • Twardy reset – czasem awarii ulegnie oprogramowanie iPada, wówczas pomoc przyniesie tzw. twardy reset, którego działanie jest silniejsze niż zwykłe wyłączenie telefonu lub tzw. soft reset. Aby go wykonać, jednocześnie naciśnij i przytrzymaj przycisk Home i przycisk zasilania, do momentu aż ujrzysz na ekranie logo Apple, a Twoje Jabłko się włączy. Zwykle jest to jednak tymczasowe rozwiązanie problemu z oprogramowaniem. Jeśli iPad systematycznie nie chce się włączyć, możesz przywrócić go do ustawień fabrycznych lub oddać go do serwisu iPad.
  • Sprawdź ładowarkę – jeśli iPad się nie włącza, problem może znajdować się po stronie akcesoriów. Jeśli nie działa ładowarka ścienna, spróbuj podłączyć iPad do portu ładowania przy komputerze. Być może problemem jest kabel Lightning. Postrzępiony lub uszkodzony może nie przewodzić ładowania. Z kolei, gdy pojawia się komunikat: „to urządzenie nie może być obsługiwane”, może to oznaczać, że kabel nie jest oryginalny lub sprzęt został uszkodzony.
  • Sprawdź wyświetlacz – jeśli kabel Lightning działa, podłącz iPada do komputera, by sprawdzić, czy działa wyświetlacz. Jeśli komputer będzie go rozpoznawał, wykonaj kopię zapasową, by uchronić swoje dane przez ewentualną utratą.

Profesjonalny serwis iPad w iHospital

Jeśli Twój iPad nadal nie chce się włączyć lub problem ten będzie pojawiał się systematycznie, oddaj go w ręce specjalistów od Apple. iHospital to profesjonalny serwis iPad, w którym fachowcy zrobią wszystko, by przywrócić Twój sprzęt do pełnej funkcjonalności.