iPhone uznawany jest za markę premium na rynku smartfonów. Tym samym oczekujemy od produktu nie tylko najnowszych funkcji i podzespołów czy genialnego wykończenia, ale także profesjonalnej obsługi posprzedażowej. Naprawa iPhone w ramach gwarancji powinna być szybka, wykonana z najwyższą starannością, a jeśli nie jest możliwa serwis Apple powinien wymienić sprzęt na nowy. Niestety nie zawsze tak się dzieje. Kiedy Apple wymieni smartfona i na co warto zwrócić uwagę?

Naprawa iPhone w ramach gwarancji nie zawsze kolorowa?

Wokół tematu serwisu Apple wyrosło sporo kontrowersji. Okazuje się, że firma niejednokrotnie oferowała okres gwarancji (czy też rękojmi) krótszy niż minimalny ustanowiony przez lokalne przepisy. co miało miejsce między innymi we Włoszech. Wiele osób nie zdaje sobie również sprawy, że wymiana smartfona Apple na nowy nie oznacza przysłania urządzenia zapakowanego fabrycznie. Klienci otrzymują bowiem tak zwane refurby czyli smartfony z używanych i odnowionych przez Apple podzespołów, które wizualnie sprawiają wrażenie fabrycznie nowych.

Kiedy serwis Apple wymieni iPhone’a na nowego?

Co do zasady firma zobowiązana jest wymienić naszego iPhone’a na nowy model w przypadku wystąpienia wady fabrycznej, której nie można w łatwy sposób usunąć. Dotyczy to kwestii takich jak:

  • popularny problem z odczytywaniem karty SIM
  • problem z uruchamianiem smartfona (obecny bardzo często w iPhone 6)
  • problem z poprawnym i płynnym działaniem (o którym było głośno po premierze iPhone 8)

Wykluczone z tego są jednak problemy z urządzeniem wynikające ze zużycia elementów smartfona jak na przykład:

Okazuje się jednak, że tuż pod informacją na ten temat serwis Apple wymienia kolejne wyłączenie, które dotyczy “drobnych uszkodzeń, w tym zadrapań, wgnieceń lub pęknięć plastikowych elementów portów“.

Co to oznacza w praktyce? W praktyce tyle, że jeśli chcemy wymienić nieprawidłowo działający wyświetlacz, rysy na jego powierzchni mogą sprawić, że serwis odmówi wymiany telefonu na nowy model – a ekran jest uznawany za element niewymienialny. Co więc pozostaje? Zapłacić autoryzowanemu serwisowi za naprawę wyświetlacza (czy też wymianę iPhone na refurba z działającym ekranem), albo zdecydować się na pogwarancyjny serwis iPhone. Ceny poszczególnych napraw możecie sprawdzić tutaj.

Oczywiście zdarzają się sytuacje, w których serwis Apple postanowił wymienić bezpłatnie nawet starszy model, któremu upłynął już okres gwarancji. Nie jest to jednak żadna reguła, a można stwierdzić, że raczej swoiste widzimisię giganta z Cupertino. Dlatego też odpowiedź na pytanie czy Apple wymieni mojego iPhone’a na nowy jest jedna: nie wiadomo.