Regulamin serwisu iHospital

§1 [postanowienia ogólne]

  1. Postanowienia niniejszego regulaminu (zwanego dalej „Regulaminem”) obowiązują w stosunkach pomiędzy zlecającym wykonanie usługi (zwanym dalej „Zleceniodawcą”) a serwisem iHospital (zwanym dalej „Serwisem”) w zakresie świadczonych usług serwisowych sprzętu elektronicznego firmy Apple.
  2. Użyte w niniejszym Regulaminie wyrażenia oznaczają:
    • Serwis – oznacza serwis iHospital prowadzony przez firmę ALEKSANDRA PODOBIŃSKA IHOSPITAL z siedzibą pod adresem: Os. 2 Pułku Lotniczego 26/15, 31-869 Kraków, małopolskie, NIP: 678-15-53-115, REGON: 121506533, kontakt: serwis@ihospital.pl.
    • Zleceniobiorca – oznacza podmiot będący osobą fizyczną, osobą prawną, jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną oraz inne jednostki oraz podmioty,
    • Strony – oznacza Serwis oraz Zleceniodawcę,
    • Regulamin – oznacza postanowienia obowiązujące w stosunku pomiędzy Zleceniodawcą a Serwisem w zakresie przeprowadzanej diagnozy, wyceny oraz naprawy sprzętu,
    • Usługa – czynności związane z diagnozą oraz naprawą sprzętu, a także zgrywaniem danych zawartych na nośnikach pamięci sprzętu,
    • Formularz zgłoszeniowy – formularz w wersji elektronicznej znajdujący się na stronie internetowej Serwisu, tj. ihospital.pl,
    • Formularz przyjęcia serwisowego – formularz w wersji papierowej znajdujący się w siedzibie Serwisu,
    • Sprzęt – oznacza sprzęt elektroniczny firmy Apple, w szczególności iPody, iPhony, iPady, MacBooki, iMacki oraz Hackintoshe.
  3. Regulamin określa warunki dokonywania diagnozy usterek/usterki, wyceny, naprawy, zgrywania danych zawartych na nośnikach pamięci sprzętu, jak również przyjmowania i wydawania naprawianego sprzętu, zasady płatności oraz zasady udzielania gwarancji na świadczoną usługę, jak również sposób kontaktowania się z Serwisem w kontekście zleconych mu usług.

§2 [obowiązki i prawa Serwisu]

  1. Serwis oświadcza, że dysponuje wiedzą, doświadczeniem oraz uprawnieniami niezbędnymi do należytego wykonania powierzonych usług i zobowiązuje się wykonać je z należytą starannością, uwzględniając obowiązujące przepisy prawa, standardy oraz reguły wykonywania zadań objętych niniejszą usługą.
  2. Serwis zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, by powierzony sprzęt był przechowywany w sposób odpowiedni. W zakres tych starań wchodzi dbałość o formę zapakowania sprzętu przy wysyłce oraz w trakcie przekazywania sprzętu między punktami serwisowymi Serwisu.
  3. Warunkiem przystąpienia Serwisu do wykonania usługi jest przekazanie Serwisowi przez Zleceniodawcę sprzętu wraz ze wszelkimi informacjami oraz niezbędną dokumentacją związaną ze sprzętem oraz przyczyną, dla której usługa ma zostać przeprowadzona.
  4. Serwis zobowiązany jest do wykonywania usługi w sposób rzetelny – z zachowaniem należytej staranności, w odniesieniu do potrzeb oraz informacji przekazanych przez Zleceniodawcę.
  5. Serwis może powierzyć wykonanie usługi podmiotowi zewnętrznemu. W tym wypadku nie jest wymagana zgoda Zleceniodawcy, jednakże podmiot zewnętrzny, któremu Serwis powierzył wykonanie usługi, powinien spełniać wszystkie wymagania, jakie stawiane są Serwisowi, dysponować wiedzą, doświadczeniem oraz uprawnieniami niezbędnymi do należytego wykonania usługi.
  6. Po przyjęciu zlecenia Serwis może zrezygnować z wykonania usługi tylko w wyjątkowym przypadku. Dotyczy to sytuacji, w których Serwis uzna, iż nie posiada odpowiednich kwalifikacji lub części zamiennych koniecznych do naprawy sprzętu lub istnieje znaczne ryzyko uszkodzenia samego sprzętu bądź jego części. W takim przypadku Serwis zawiadamia niezwłocznie Zleceniodawcę o zaistniałej sytuacji.
  7. Serwis ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone Zleceniodawcy powstałe w wyniku działań podjętych przez podmiot zewnętrzny w związku z realizacją usługi, chyba że Serwis nie ponosi winy w wyborze podmiotu lub powierzył wykonanie czynności wyspecjalizowanej jednostce.
  8. Serwis ma obowiązek poinformować Zleceniodawcę o możliwości utraty danych znajdujących się na dyskach twardych, innych nośnikach znajdujących się w sprzęcie oraz pamięci powierzonego sprzętu, jak również dostarczonych z nim akcesoriach, w związku z przeprowadzaną naprawą.

§3 [obowiązki i prawa Zleceniodawcy]

  1. Zleceniodawca oddając sprzęt do naprawy, jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu. Oddając sprzęt do naprawy, Zleceniodawca dobrowolnie akceptuje postanowienia Regulaminu.
  2. Zleceniodawca, dostarczając sprzęt do Serwisu, zobowiązany jest zapewnić mu odpowiednie opakowanie. Wszelkie zniszczenia lub uszkodzenia sprzętu wynikające z jego niewłaściwego opakowania obciążają Zleceniodawcę.
  3. Zleceniodawca ma prawo zrezygnować z wykonania usługi przez Serwis na każdym etapie jej realizacji bez podania przyczyny, informując o tym Serwis telefonicznie, emailem lub SMS-em.
  4. Przekazując sprzęt Serwisowi, Zleceniodawca oświadcza, że dane oraz programy zainstalowane na twardym dysku, innych nośnikach oraz w pamięci sprzętu są jego własnością lub posiada on do nich stosowne prawa.

§4 [diagnoza i wycena]

  1. Podstawą rozpoczęcia usługi jest zgoda udzielona Serwisowi przez Zleceniodawcę na naprawę sprzętu na podstawie wyceny kosztów.
  2. Wycena kosztów odbywa się na podstawie formularza przyjęcia serwisowego wraz ze wstępną diagnozą sprzętu lub formularza zgłoszeniowego na stronie Serwisu.
  3. Diagnoza sprzętu dotyczy wyłącznie usterki podanej przez Zleceniodawcę, przy czym Serwis ma prawo poinformować o innych usterkach.
  4. Zmiana kosztów naprawy przekraczająca 150,- zł (słownie: sto pięćdziesiąt złotych 00/100) wymaga poinformowania Zleceniodawcy oraz uzyskania jego zgody.
  5. Diagnoza sprzętu jest bezpłatna przy naprawie. W razie rezygnacji koszt wynosi 50,- zł lub 100,- zł dla sprzętu zalanego.

§5 [naprawa]

  1. Czas dokonania naprawy przekazanego sprzętu wynosi 72 godziny. Serwis informuje, iż jest to czas orientacyjny, który może ulec wydłużeniu w przypadku tymczasowego braku części zamiennych w magazynie, dużego stopnia skomplikowania naprawy bądź dużej ilości zleceń.
  2. Serwis nie wydaje uszkodzonych bądź wymienionych części. Wyjątek stanowią naprawy, w których wcześniej Strony postanowiły inaczej.
  3. Usługa związana z osuszaniem zalanego sprzętu jest płatna bez względu na wynik przeprowadzonego przez Serwis osuszania.
  4. Serwis nie odpowiada za usterki bądź uszkodzenia zatajone lub nieujawnione przez Zleceniodawcę w formularzu zgłoszeniowym. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za skutki niepoinformowania przez Zleceniodawcę o aktywnej blokadzie simlock oraz wykonanym obejściu metodą programową.
  5. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dane znajdujące się na dyskach twardych, innych nośnikach znajdujących się w sprzęcie oraz pamięci powierzonego sprzętu, jak również dostarczonych z nim akcesoriach, jeżeli mimo ostrzeżenia Serwisu nie zostały one uprzednio skopiowane przez Zleceniodawcę.
  6. Serwis zastrzega sobie prawo zwrotu Zleceniodawcy sprzętu nienaprawionego w stanie nieznacznie odbiegającym od stanu, w którym został on przyjęty przez Serwis, ze względu na charakter uszkodzeń i technologię ich wykonania.

§6 [odbiór sprzętu]

  1. Sporządzony formularz przyjęcia serwisowego stanowi jednocześnie protokół przyjęcia sprzętu, na podstawie którego następuje wydanie przez Serwis powierzonego sprzętu po wykonaniu usługi.
  2. Serwis zastrzega sobie prawo wylegitymowania podmiotu odbierającego sprzęt w przypadku uzasadnionych podejrzeń o nieuprawnione wejście w posiadanie formularza przyjęcia serwisowego.
  3. Zleceniodawca, odbierając sprzęt, kwituje fakt jego odebrania własnoręcznym podpisem na formularzu przyjęcia serwisowego.

§7 [naprawa zdalna]

  1. Po analizie informacji przekazanych przez Zleceniodawcę za pomocą formularza zgłoszeniowego znajdującego się na stronie internetowej Serwisu, Serwis informuje Zleceniodawcę o prawdopodobnych przyczynach usterki oraz kosztach naprawy.
  2. Zleceniodawca wyraża zgodę na przedstawione mu przez Serwis koszty naprawy poprzez pisemną odpowiedź zwrotną (email) lub podczas rozmowy telefonicznej z Serwisem. Brak odpowiedzi w terminie 7 dni poczytywany jest jako brak zgody Zleceniodawcy na naprawę sprzętu.
  3. Po otrzymaniu zgody Zleceniodawcy, Serwis zamawia kuriera mającego odebrać sprzęt od Zleceniodawcy.
  4. Po dokonaniu naprawy sprzętu, Serwis wysyła sprzęt do Zleceniodawcy na dane kontaktowe podane przez Zleceniodawcę w formularzu zgłoszeniowym.

§8 [gwarancja]

  1. Serwis udziela 6-miesięcznej gwarancji na wykonaną naprawę oraz wymienione części zamienne. W indywidualnych przypadkach Serwis może zmienić okres gwarancji na wykonaną naprawę bądź wymienione części zamienne.
  2. Serwis nie udziela gwarancji na naprawy sprzętu, który miał styczność z jakąkolwiek cieczą.
  3. Przykłady czego nie obejmuje gwarancja:
    1. uszkodzenia mechaniczne: (np. po upadku na ziemię)
    2. uszkodzenia, które są wynikiem niewłaściwego stosowania sprzętu, pożaru, zalania czy innego wypadku.
  4. Na podstawie art. 558 kodeksu cywilnego Strony wyłączają przepisy dotyczące rękojmi za wady w przypadku, gdy Zleceniodawcą jest podmiot niebędący konsumentem.

§9 [płatność]

  1. Płatność za naprawę będzie następowała na podstawie wystawionej Zleceniodawcy przez Serwis faktury VAT.
  2. Na żądanie Zleceniodawcy faktura VAT może zostać dostarczona przez Serwis za pośrednictwem komunikacji elektronicznej na dane kontaktowe podane przez Zleceniodawcę w formularzu zgłoszeniowym bądź inne dane kontaktowe wskazane przez Zleceniodawcę.
  3. Płatność za naprawę może nastąpić w innej walucie niż ta, na którą została wystawiona faktura. Przeliczenie kursu danej waluty następuje na podstawie średniego kursu walut ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w tabeli kursów przypadającego na dzień zapłaty danej faktury VAT.
  4. Należność wynikająca z faktury VAT jest płatna w terminie określonym każdorazowo na wystawionej fakturze VAT. W przypadku niezachowania przez Zleceniodawcę terminu płatności Serwisowi przysługuje prawo naliczania odsetek maksymalnych od należnej kwoty.
  5. Wszystkie kwoty związane z wykonaniem usług i przekazywane przez Serwis w kontaktach ze Zleceniodawcą są kwotami netto. Do każdej kwoty zostaje każdorazowo doliczona obowiązująca stawka podatku od towarów i usług.
  6. Zapłata wynagrodzenia następuje do rąk własnych przedstawiciela Serwisu, przelewem na rachunek bankowy określony na wystawionej fakturze VAT lub w ramach przesyłki kurierskiej za pobraniem.
  7. Za datę dokonania płatności uznaje się datę uznania rachunku bankowego Serwisu.
  8. Zleceniodawca może zgłosić Serwisowi uwagi do wystawionej faktury VAT oraz kwoty, na którą ona opiewa. Zgłoszenie następuje ustnie lub w formie elektronicznej w terminie 7 dni od jej dostarczenia. Brak zastrzeżeń w tym terminie oznacza brak uwag.