W życiu każdego posiadacza Apple może nadejść chwila grozy, kiedy iPhone nie chce się włączyć po rozładowaniu. Niekiedy przyczyna może być prozaiczna, a czasem wystarczy kilka czynności, aby przywrócić urządzenie do pełnej funkcjonalności. Warto zapoznać się z instrukcjami poniżej. Dzięki temu oszczędzimy sobie stresu i z łatwością odnajdziemy rozwiązanie.

Najczęstsze przyczyny problemu

Jak to zawsze jest w przypadku elektroniki, może istnieć kilka przyczyn problemu, które mogą objawiać się w podobny sposób. Nasz iPhone nie chce się włączyć z różnych powodów takich jak na przykład:

– popsuta ładowarka (wtyczka sieciowa albo sam kabel)

– problem wymagający aktualizacji oprogramowania

– uszkodzona bateria

– uszkodzone złącze ładowania

– uszkodzenie układu ładowania U2-IC

Restart telefonu

Jeżeli nasz iPhone wyłączył się i nie chce się włączyć, podstawą czynnością będzie sprawdzenie poziomu naładowana baterii. Jeżeli ładowarka działa prawidłowo, ale telefon na nią nie reaguje, warto wykonać reset urządzenia. W tym celu można przetrzymać przez kilka sekund przycisk on/off, znajdujący się na górnej krawędzi.

Jeżeli problem nie zostanie wykonany, można wykonać tzw. hard reset. W zależności od posiadanego modelu można go zrobić na kilka sposobów:

– iPhone 6 i starsze modele – trzymamy przycisk boczny lub górny oraz przycisk Początek przez 10 sekund

– iPhone 7 – naciskamy i przytrzymujemy przycisk boczny/górny oraz przycisk zmniejszania głośności przez 10 sekund

– iPhone 8 i nowsze modele – naciskamy i szybko puszczamy przycisk zwiększania i zmniejszania głośności i przytrzymujemy się przycisk boczny.

Podłączenie do komputera

Jeżeli po tych zabiegach nadal nie możesz włączyć iPhone’a, problem można spróbować rozwiązać poprzez podłączenie telefonu do komputera. Z poziomu programu Itunes możemy spróbować przywrócić urządzenie do ustawień fabrycznych albo pobrać aktualizację oprogramowania. Trzeba jednak być świadomym, że przywrócenie ustawień wiąże się niestety z utratą danych i zawartości telefonu, jeżeli nie posiadamy kopii zapasowej.

Kiedy zabrać telefonu do serwisu Apple?

Co zrobić, jeśli iPhone nie chce się włączyć po wykonaniu powyższych czynności. Znalezienie odpowiedniego punktu naprawy iPhone’a może być w tym wypadku konieczna. Zwłaszcza kiedy, ekran jest nie tylko czarny, ale:

– słychać alerty, dźwięki oraz wibrację

– ekran zatrzymuje się na logu Apple

– aplikacja iTunes nie rozpoznaje urządzenia

– ekran włączył się, ale nie reaguje na dotknięcia

W przypadku powyższych problemów warto rozejrzeć się w okolicy za punktami, gdzie można dokonać naprawy Apple w Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Poznaniu lub w innych miastach. Profesjonalny serwis iPhone szybko zdiagnozuje problem i przywróci nasz telefon do funkcjonalności.