Każdy z nas, posiadaczy sprzętu od Apple, od czasu do czasu dotknięty jest problemem awarii swojego urządzenia lub koniecznością wykonania innych czynności serwisowych. Szukamy wtedy odpowiedzi na pytanie, gdzie naprawić iPhone? Bardziej zaawansowani technicznie użytkownicy niektóre czynności są wykonać samodzielnie, jednakże przy każdej czynności stajemy przed dylematem, jaki serwis wybrać i komu powierzyć nasz wart nierzadko kilka tysięcy złotych sprzęt.

Serwis autoryzowany, pogwarancyjny czy tańsze rozwiązania?

W pytaniu tym zawarte jest już pewne, nierzadko błędne założenie. Wielu z nas uważa, że serwis z autoryzacją firmy Apple jest automatycznie droższy ze względu na sam fakt autoryzacji. Przeglądając i porównując oferty serwisów z różnych stron Polski, zarówno autoryzowanych jak i nie, możemy dojść do wniosku, że ceny tak naprawdę są porównywalne. Autoryzowany serwis gwarancyjny to przede wszystkim konieczność długiego czasu oczekiwania. W najlepszym wypadku będzie to kilka dni, jednak niektóre naprawy mogą rozciągnąć się do kilku tygodni, kiedy to nie możemy korzystać z naszego jabłka. Pogwarancyjne serwisy specjalistyczne wydają się optymalnym rozwiązaniem. Po pierwsze, osoby w nich pracujące posiadają odpowiednie doświadczenie, po drugie też można liczyć na odpowiedni sprzęt i dobre zaopatrzenie w części zamienne najwyższej jakości. Ponadto, umawiając się na konkretny zakres prac i godzinę, możemy liczyć na naprawę tego samego dnia, nawet przy okazji wizyty w innym mieście, w którym znajduje się ten serwis.

Amatorskie naprawy urządzeń z jabłkiem realizowane przez osoby z bliskiego otoczenia lub znalezione w Internecie są zawsze loterią. Zdarzają się nawet byli pracownicy autoryzowanych serwisów, którzy są prawdziwymi fachowcami, jednakże sporo jest również ogłoszeń osób chcących tylko dorobić, które to swoją wiedzę czerpią nierzadko z portali typu YouTube. Niewątpliwą zaletą jest niska cena naprawy.

Też mam dostęp do YouTube, może naprawię sam?

Szczególnie w kwestiach serwisowania iPhone, na rodzimym YouTube możemy znaleźć już właściwie gotowe instrukcje serwisowe. Jednakże nie można dać się zwieść pozorom, rozebranie w szczególności urządzeń o podwyższonej odporności na wodę, jest zadaniem wymagającym wiedzy, praktyki i przede wszystkim odpowiednich narzędzi. Uszkodzenie uszczelek lub montaż w sposób inny niż fabryczny powoduje, że nawet niewielka kropla wody może totalnie załatwić nasz sprzęt. W wielu tych filmach pokazuje się także wstępnie przygotowane do nagrywania urządzenia, problematyczne śrubki są luzowane, a inne wymagające specjalnej techniki demontażu elementy obudowy złożone tylko prowizorycznie, na ekranie wygląda to banalnie prosto, jednakże elektronika, szczególnie tak wysokiej jakości i wydajności, nie jest najlepszym poligonem doświadczalnym dla naszych umiejętności.

Jak wytypować serwis odpowiedni dla mojego jabłka?

Składowych takiej decyzji jest kilka, przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na opinie dotyczące danej firmy. Rosnąca popularność produktów z Cupertino spowodowała, że wielu amatorów ogłasza się jako specjaliści od Apple. Tylko specjaliści zajmujący się zawodowo naprawą różnego rodzaju sprzętu elektronicznego, w szczególności skomplikowanych i zaawansowanych technologicznie produktów z logo nadgryzionego jabłka, mogą skutecznie zająć się naszym urządzeniem. Warto jest kierować się opiniami z portali społecznościowych, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi doświadczeniami.

Drugim bardzo ważnym aspektem jest rodzaj części wykorzystywanych do serwisowania. Tanio nie może być dobrze. Oryginalne części i zamienniki najwyższej jakości kosztują więcej niż najtańsze zamienniki. Szczególnie widoczne jest to w przypadku wymiany wyświetlaczy Warto przy wymianie zwrócić uwagę na kontrast, głębię barw i ilość kolorów. W przypadku urządzeń używanych na co dzień, których jakość nie spełnia tych wymogów, jest to bardzo uciążliwe.

Jeszcze jednym ważnym składnikiem decyzji jest długość i zakres gwarancji na wykonane usługi. Serwis pewny swoich usług będzie oferował dłuższą gwarancję aniżeli amatorzy, dla których naprawy nie są głównym źródłem zarobku. Oni zwykle nie biorą odpowiedzialności za ewentualne późniejsze problemy z urządzeniem.

Ostatnią do sprawdzenia kwestią jest jakość obsługi klienta. Rozmowa telefoniczna lub kontakt mailowy dość szybko pokażą, czy pracownicy serwisu są kompetentni i czy zakres prac i wycena są przeprowadzone profesjonalnie. Warto również zwrócić uwagę na nie tylko na liczbę ocen, czy ich poziom, ale również na sposób odpowiadania na negatywne komentarze lub nawet na te pozytywne. Dbanie o klienta świadczy najlepiej o tym, że nasz sprzęt w czasie napraw również będzie traktowany z odpowiednią starannością.